• 1403/07/15
  • - تعداد بازدید: 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برگزاری کارگاه طراحی سؤال پنجاه و نهمین آزمون کشوری ارزیابی صلاحیت بالینی دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ در شیراز

برگزاری کارگاه طراحی سؤال پنجاه و نهمین آزمون کشوری ارزیابی صلاحیت بالینی دانشگاه‌های کلان منطقه ۵ در شیراز

کارگاه طراحی سؤالات پنجاه و نهمین آزمون کشوری ارزیابی  صلاحیت بالینی  پزشکی عمومی در تاریخ 09/07/1403 با مشارکت دانشگاههایقطب۵کشوریدرشیرازبرگزارگردید.

 دکتر آرمین عطار ضمن تشکر از اساتید و اعضاء محترم  هیأت علمی دانشگاه ها،  اذعان نمودند این کارگاه،  با مشارکت بسیار خوب و فعال 35 نفر از اساتید و  اعضاء هیأت علمی دانشگاههای کلان منطقه قطب ۵ کشوری، از گروههای  (داخلی،  ارتوپدی،  طب اورژانس،  قلب، پوست،  نورولوژی،  زنان، بیهوشی، اخلاق پزشکی، چشم، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی،  اطفال، جراحی، توانبخشی ،  روانپزشکی و ...)  برگزار گردید.

 لازم به ذکر است، آزمون صلاحیت بالینی برای ارزیابی و سنجش مهارتهای بالینی فارغ التحصیلان پزشکی عمومی پس از اتمام دوره کارورزی میباشد. این آزمون یکی از مراحل مهم و اصلی برای ورود به حرفه پزشکی و شرط فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی میباشد. آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی پزشکی عمومی به روش ساختارمند عینی بالینی  (OSCE) با تأکید بر مهارتهای ارتباطی تصمیم گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارتهای عملی تشخیص درمانی می باشد.  این آزمون به صورت هم زمان و طبق تقویم اعلامی از  وزارت بهداشت، در مراکز واجد صلاحیت در مناطق ده گانه آمایشی کشور برگزار میگردد. دانشجویان و فارغ التحصیلانی که با موفقیت این آزمون را سپری می کنند، گواهی معتبر دریافت می نمایند. در صورتی که داوطلبان موفق به کسب نمره قبولی نشوند، طبق آخرین مصوبه نشست شورای آموزش پزشکی عمومی، فرصت شرکت در آزمون های بعدی را خواهند داشت.

  • گروه خبری : تازه‌های خبر
  • کد خبری : 109860
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید